Accounts Receivable Bulletin - Check out the NEW way to contact ARL Support! / Bulletin du Grand livre des comptes clients - Découvrez la NOUVELLE façon de communiquer avec le Soutien du GLCC!

November 29, 2019

Check out the NEW way to contact ARL Support!

You are now able to send your requests through our new Contact Us page from the CBSA website.

To submit future and follow-up requests, go to our new contact page at Contact the ARL Team / https://www.cbsa-asfc.gc.ca/prog/arl-glcc/contact-eng.html

The Contact Us page enhances the process of prioritizing, tracking, and resolving ARL related requests. This helps ARL Support resolve requests faster by collecting the required information at the first point of contact.

The Contact Us page should be used for ALL enquiries with the exception of:

  1. Missing Payments enquiries requiring attachments
  2. Signing up to receive Daily Notices and Statements of Accounts through Electronic Data Interchange (EDI)

Attachments and Completed EDI applications can be sent directly to the CARM mailbox at:  [email protected]

Ticket Priority Times

Between the 25th and 1st of the month, our priorities are payments due, opening balance and missing transactions tickets.  All other issues will be addressed after that time.

Between the 1st to 24th we respond to request such as receiving a disbursement cheque, overview reports, and lost/missing refund cheques.

The chart below shows the priority time for the request and the level of priority (top of the chart is higher priority, bottom of the chart is lower priority).

Ticket Type

Priority Time

Making a Payment (Payments due and missing payments)

25th to 1st of the month

Opening Balance

25th to 1st of the month

Missing Transactions

25th to 1st of the month

Lost / Missing refund cheques

1st to 24th of the month

Receiving a disbursement cheque

1st to 24th of the month

Overview Reports

1st to 24th of the month

Offsetting Information

1st to 24th of the month

I received a cheque and don’t know what it’s for

1st to 24th of the month

Questions regarding this bulletin should be directed to ARL Support at https://www.cbsa-asfc.gc.ca/prog/arl-glcc/contact-eng.html


Découvrez la NOUVELLE façon de communiquer avec le Soutien du GLCC!

Vous pouvez maintenant envoyer vos demandes par l'entremise de notre nouvelle page Contactez-nous du site Web de l'ASFC.

Pour soumettre des demandes futures et de suivi, rendez-vous sur notre nouvelle page de contact à l'adresse suivante: Contacter l’équipe GLCC / https://www.cbsa-asfc.gc.ca/prog/arl-glcc/contact-fra.html

La page Contactez-nous permettra d’améliorer le processus d'établissement des priorités, de suivi et de résolution des demandes liées aux GLCC. Il nous permettra de résoudre les demandes plus rapidement en recueillant les renseignements requis au premier point de contact.

La page Contactez-nous peut être utilisée pour toutes les demandes à l'exception de:

  1. Demandes de paiement manquantes nécessitant des pièces jointes
  2. S’enregistrer/s’inscrire pour recevoir les avis quotidiens et les relevés de compte par échange de données informatisées (EDI)

Les pièces jointes et les demandes EDI dûment remplies peuvent être envoyées directement à la boîte aux lettres GCRA à l'adresse suivante:  [email protected]

Heures de priorité des billets

Entre le 25 et le 1er du mois, nos priorités sont les paiements dus, le solde d'ouverture et les transactions manquantes.  Toutes les autres questions seront abordées après cette date.

Entre le 1er et le 24, nous répondons aux demandes telles que la réception d'un chèque de décaissement, les rapports d'aperçu du solde du compte, les chèques de décaissement perdus ou manquants.

Le tableau ci-dessous indique la période de priorité de la demande et le niveau de priorité (le haut du tableau est plus prioritaire, le bas du tableau est moins prioritaire).

Type de billet

Durée de priorité

Faire un paiement (Paiements dus et paiements manquants)

Du 25 au 1er du mois

Solde d’ouverture

Du 25 au 1er du mois

Transactions manquantes

Du 25 au 1er du mois

Les chèques de décaissement perdus ou manquants.

1er au 24 du mois

Recevoir un chèque de décaissement

1er au 24 du mois

Les rapports d'aperçu du solde du compte

1er au 24 du mois

Informations de compensation

1er au 24 du mois

J’ai reçu un chèque et je ne sais pas pour quelle transaction il s’agit

1er au 24 du mois

 

Les questions concernant ce bulletin doivent être adressées à l'équipe GLCC à https://www.cbsa-asfc.gc.ca/prog/arl-glcc/contact-fra.html


Accessible to: 
Everyone
Topic(s): 
Entry & Payment / Accounts Receivable Ledger (ARL)
Information Source: 
Canada Border Services Agency (CBSA)
Document Type: 
Email Article