CBSA Message: TCC19-100 – New ECCRD Addendum document - Integrated Import Declaration / TCC19-100 – Nouveau document d’Addenda au DECCE pour la Déclaration intégrée des importations (DII)

October 1, 2019

Clients Affected: All importers and brokers using the IID

The CBSA would like to advise stakeholders that the changes identified within this Addendum range from minor corrections/additional instructions to PGA legislative and regulation rule changes. All items highlighted as a Rule Change or Code Change will be available for use in CBSA’s Testing and Production environments by December 2019. The official migration date will be communicated by CBSA’s Technical Commercial Client Unit.

The changes are described in the Addendum document available from the Technical Commercial Client Unit (TCCU).

Copies of the Addendum documents can be requested via email at the Technical Commercial Client Unit (TCCU) mailbox : [email protected]. Please indicate in the subject line “ECCRD: SWI/IID Addendum“.

Alternatively, the TCCU is pilot testing a new online tool for the distribution and download of ECCRDs called GCcollab. Clients who are already subscribed as GCcollab members may log on to the TCCU’s page, select “Files”, select “ECCRD” and download a copy of the Addendum from the folder for Chapter 23.

Clients who haven’t yet subscribed to GCcollab and who would like to participate in the pilot test may do so by sending a request to the TCCU mailbox : [email protected]. Please indicate “GCcollab” in the subject line. The TCCU will then send you an official GCcollab invitation to join the group.

Client Service /Contact Information:
Policy Support
Program and Policy Management Division, OGD Programs Unit

[email protected]

Technical Support
Technical Commercial Client Unit (Client Testing/Onboarding)

  • To obtain a copy of the IID Test/Certification Package
  • To apply, test or certify for the IID
  • To request a copy of the SWI IID ECCRD or PRD DIF
  • For questions relating to the exchange of data with the CBSA

Email: [email protected]
Fax: 343-291-5482

Mailing address:
Canada Border Services Agency
355 North River Road, 6th Floor, Tower B
Ottawa ON K1A 0L8

Technical Commercial Client Unit (Production Technical Support)

Business hours

    • Monday to Friday (except holidays)
    • 8 a.m. to 5 p.m. (ET)
    • Refer to our Services document to find out more about support provided during and after business hours.

 Telephone:

    • Canada and the United States: 1-888-957-7224
      • Option 1 for EDI transactions
      • Option 2 for Technical Portal Assistance
    • Overseas: 613-946-0762

Email: [email protected] (for non-urgent correspondence only)


Clients concernés : Tous les importateurs et les courtiers qui transmettent la DII.

Les modifications identifiées dans cet addenda vont des corrections mineures/instructions supplémentaires aux modifications des règles législatives et réglementaires des OGP. Veuillez noter que tout élément mis en évidence en tant que changement de règle ou changement de code sera disponible dans l'environnement d’essais (tests) et de production au mois de décembre 2019 . La date officielle de la migration sera communiquée par l’unité des services techniques aux clients commerciaux.

Ces changements sont décrits dans le document d’addenda que vous pouvez vous procurer auprès de l’Unité des services techniques aux clients commerciaux (USTCC).

Vous pouvez obtenir un exemplaire du document d’addenda en envoyant une demande à la boîte aux lettres de l’Unité des services technique aux clients commerciaux (USTCC) à : [email protected]. Veuillez indiquer « DECCE : IGU/DII  – Addenda » dans la ligne d’objet.

Il est également possible de l’obtenir en ligne grâce à un nouvel outil qui s’appelle GCcollab, qui fait l’objet d’un projet pilote de l’USTCC. Les clients qui sont déjà inscrits en tant que membres de GCcollab peuvent ouvrir une session et accéder à la page de l’USTCC, ensuite sélectionner «Fichiers », sélectionner «DECCE» et téléchargez une copie de l'addenda à partir du répertoire du chapitre 23.

Les clients qui ne sont pas inscrits et qui aimeraient participer au projet pilote de GCcollab sont invités à nous envoyer une demande à la boîte aux lettres de l’USTCC à : [email protected]. Veuillez indiquer « GCcollab » dans la ligne d’objet. L’USTCC vous enverra ensuite une invitation officielle GCcollab pour vous joindre au groupe.

Service à la clientèle/coordonnées :
Soutien en matière des politiques
Unité des programmes des autres ministères, Division de la gestion des politiques et des programmes

[email protected]

Soutien technique
Unité des services techniques aux clients commerciaux (Essais pour devenir client de l’IGU)

•  pour obtenir une copie de la trousse d'essais et d'accréditation de la DII
•  pour faire une demande de DII, pour en faire l'essai ou pour en obtenir l'accréditation
•  pour demander une copie du DECCE sur la DII de l'IGU ou du DCP sur la FID
•  pour poser des questions liées à l'échange de données avec l'ASFC

Courriel: [email protected]
Télécopieur: 343-291-5482

Addresse postale :
Agence des services frontaliers du Canada
355, chemin North River, 6e étage, tour B
Ottawa ON K1A 0L8

Unité des services techniques aux clients commerciaux (Support technique pour la production)

  • Les heures de bureau
    • du lundi au vendredi (sauf les jours fériés)
    • 8 h à 17 h (heure de l'est)
    • Consultez notre document sur les Services EDI/Portail, pour des renseignements additionnels sur le soutien offert pendant et après les heures de bureau.
  • Téléphone :
    • Canada et des États-Unis : 1-888-957-7224
      • option 1 pour les transactions EDI
      • option 2 pour l'assistance technique portail
    • Outre-mer : 613-946-0762

Courriel: [email protected] (pour correspondance non-urgente)


Accessible to: 
Everyone
Topic(s): 
Release / Release Options (Integrated Import Declaration (IID), PARS, RMD, etc.) / CBSA “In the works” / Single Window Initiative
Information Source: 
Canada Border Services Agency (CBSA)
Document Type: 
Email Article