CBSA Message: TCC19-111– RESOLVED - Delay in Document Image Functionality (DIF) and PGA decision Processing

October 23, 2019

Notice received: Tuesday 2019-10-22 7:00 PM ET

The system issue noted below has now been resolved.  All systems are functioning normally.

Clients Affected: All clients and service providers who transmit trade data using the Integrated Import Declaration (IID) and Document Image Functionality (DIF)

There is currently a delay for clients that are submitting Integrated Import Declaration (IID) and the Document Image Functionality (DIF). 

As a result of this delay, Participating Government Agencies (PGA) may experience delays in processing the Integrated Import Declaration (IID).

Please note, the CBSA is able to process all other release service options. 

We are working to resolve this problem and will update this message as soon as more information is available. We regret the inconvenience and thank you for your cooperation.

Action Required: The system issue is resolved and clients can revert to normal procedures.


TCC19-111- RÉSOLU  - Délai de la Fonctionnalité d'imagerie documentaire (FID) du traitement de données pour ministères et organismes gouvernement (MOGP)

Le problème de système signalé ci-dessous est maintenant résolu. Tous les systèmes fonctionnent normalement.

Les clients affectés: Tous les clients et fournisseurs de service transmettant des documents commerciaux de Déclarations intégrées des importations (DII) et de la Fonctionnalité d’imagerie documentaire (FID). 

Nous avons présentement un délai pour les clients qui transmettent des Déclarations intégrées des importations (DII) et des documents de la Fonctionnalité d’imagerie documentaire (FID)

Suite à ce délai, il est possible que les ministères et organismes gouvernement (MOGP) éprouve un délai à traiter les DII.

Veuillez noter que l’ASFC est en mesure de traiter toutes les autres options de service.

Nous travaillons à résoudre ce problème le plus rapidement possible et nous mettrons à jour ce message dès que d’autres informations seront disponibles. Nous sommes désolés pour les inconvénients occasionnés et nous vous remercions de votre collaboration.

Action requise: L’interruption de système est maintenant terminée donc les clients peuvent revenir aux procédures habituelles.


Accessible to: 
Everyone
Topic(s): 
Release / System Updates/Outages & Delays at the Border
Information Source: 
Canada Border Services Agency (CBSA)
Document Type: 
Email Article