CBSA Message: ARL Bulletin #51 - Electronic Payment Requests / Demandes de paiement électronique

April 1, 2020

Please note, as per the message sent yesterday, a final decision has not been made regarding whether non-resident importers (NRIs) will be eligible for deferral of payment.

Target Audience: Clients who have made an electronic payment between March 27th and April 10th 2020

Issue: Clients that have made an electronic payment between March 27th and April 10th 2020 may choose to have payments remain on the account, or be returned. Clients may make an electronic payment after April 10th 2020.

Resolution / Action Required:

If you have made an electronic payment between March 27th and April 10th and would like to provide the CBSA with guidance as to how that payment should be treated, please send one of responses below to the Electronic Payments inbox at :
CBSA.Electronic_Commercial_Payment-Paiement_commercial_electronique.ASFC@cbsa-asfc.gc.ca

Please include your payment amount, the date the payment was sent, and RM/Broker ASEC number in the email.

If you would like to make a electronic payment, please wait until April 10th, 2020.

Option 1 : I would like my payment to remain on the account
If you would like your payment to remain on the account, please use the following subject line and email template.

Subject Line : Payment of $[AMOUNT] to remain on account [RM0001/BROKER ASEC]

Body:

Hello,

I am requesting that my electronic payment of $[AMOUNT] sent on [DATE] remain on account [RM0001/ BROKER ASEC].

Option 2 : I would like my payment to be returned
If you would like your payment to be returned to you, please use the following subject line and email template. The method of payment return will be determined when your request is processed.

Subject Line : Payment of $[AMOUNT] return request for account [RM0001/BROKER ASEC]

Body:

Hello,

I am requesting that my electronic payment of $[AMOUNT] on account [RM0001/BROKER ASEC] sent on [DATE] be returned .

Contact information: Questions regarding this bulletin should be directed to : CBSA.Electronic_Commercial_Payment-Paiement_commercial_electronique.ASFC@cbsa-asfc.gc.ca


Bulletin du Grand livre des comptes - Demandes de paiement électroniqueclients #51

Public cible : Clients ayant effectué un paiement électronique entre le 27 mars et le 10 avril 2020

But: Les clients qui ont effectué un paiement électronique entre le 27 mars et le 10 avril 2020, peuvent choisir de laisser les paiements sur leur compte les retourner. Les clients peuvent effectuer un paiement électronique après le 10 avril 2020.

Résolution / Mesures à prendre: 

Si vous avez effectué un paiement électronique entre le 27 mars et le 10 avril et que vous souhaitez fournir à l'ASFC des conseils sur la façon dont ce paiement doit être traité, veuillez envoyer l'une des réponses ci-dessous dans la boîte de réception des paiements électroniques à l'adresse : CBSA.Electronic_Commercial_Payment-Paiement_commercial_electronique.ASFC@cbsa-asfc.gc.ca

Veuillez indiquer dans le courriel le montant de votre paiement, la date d'envoi du paiement et le numéro RM / ASEC du courtier.

Si vous souhaitez effectuer un paiement électronique, veuillez attendre jusqu'au 10 avril 2020.

Option 1 : Je souhaite que mon paiement reste sur le compte
Si vous souhaitez que votre paiement reste sur le compte, veuillez utiliser la ligne d'objet et le modèle de courriel suivants.

Ligne d’objet : Paiement de [MONTANT] $ pour rester sur le compte [RM0001/ ASEC du courtier].

Corps :

Bonjour,

Je demande que mon paiement électronique de [MONTANT] $ envoyé le [DATE] reste sur le compte [RM0001/ ASEC].

Option 2 : Je souhaite que mon paiement me soit retourné

Si vous souhaitez que votre paiement vous soit retourné, veuillez utiliser la ligne d’objet et le modèle de courriel suivants. Le mode de retour du paiement sera déterminé lors du traitement de votre demande.

Ligne d'objet : Paiement de [MONTANT] $ demande de retour pour le compte [RM0001/ASEC]

Corps :

Bonjour,

Je demande que mon paiement électronique de [MONTANT] $ sur le compte [RM0001/ ASEC] envoyé le [DATE] me soit retourné.

Coordonnées: Les questions concernant ce bulletin doivent être adressées à l'adresse suivante:
CBSA.Electronic_Commercial_Payment-Paiement_commercial_electronique.ASFC@cbsa-asfc.gc.ca


Accessible to: 
Everyone
Topic(s): 
Release / COVID-19 / Entry & Payment / Accounts Receivable Ledger (ARL)
Information Source: 
Canada Border Services Agency (CBSA)
Document Type: 
Email Article