July 21: COVID-19 CBSA Commercial & Trade Update

July 22, 2020

Key Issue

  • On July 20th, CBSA officers at all land Ports of Entry (POE) with the exception of Ambassador Bridge, Cornwall and Bluewater Bridge, started collecting personal contact information from exempt travellers to allow the person to be contacted during the 14-day confinement period that begins on the day on which they enter Canada.
  • Exempt persons seeking entry at Cornwall, Blue Water Bridge and Ambassador Bridge POEs are not required to provide their contact information at this time unless requested by the CBSA officer.
  • Public Health Agency of Canada and the CBSA will continue to take a phased in approach when it comes to expanding exempt traveller contact information collection. All exempt travellers should be prepared to provide personal contact information for this purpose at some point in the future.
  • Exempt persons are encouraged to download the ArriveCAN mobile application to submit the required information prior to arriving at the border. Using the ArriveCAN mobile application is the best way to facilitate a travellers arrival and processing into Canada. The ArriveCAN mobile application is available to download for free on Google Play and Apple App stores.
  • Commercial Truck Drivers are encouraged to use the ArriveCAN mobile application prior to arrival at a POE to reduce the need for exchange of information and input by the Border Services Officer in the Primary Inspection Line, and ultimately prevent excessive Border Wait Times.

COVID-19 Commercial Update to Industry Stakeholders, July 21, 2020


COVID-19 Rapport commercial aux intervenants de l’industrie Le 21 juillet 2020

Question clé

  • Depuis le 20 juillet, les agents de l'ASFC de tous les points d'entrée terrestres (PDE), à l'exception du pont Ambassador, de Cornwall et du pont Bluewater, ont commencé à recueillir les coordonnées des voyageurs exemptés, et ce afin de pouvoir communiquer avec ceux-ci pendant la période de confinement de 14 jours qui commence le jour de leur entrée au Canada.
  • Les personnes exemptées qui cherchent à entrer aux PDE de Cornwall, du pont Bluewater et du pont Ambassador, ne sont pas tenues de fournir leurs coordonnées pour le moment, sauf si l'agent de l'ASFC leur demande.
  • L'Agence de la santé publique du Canada et l'ASFC continueront de prendre une approche progressive dans le but d'étendre la collecte des coordonnées des voyageurs exemptés. Tous les voyageurs exemptés devront être prêts à fournir leurs coordonnées personnelles à cette fin à un moment donné dans l'avenir.
  • Les personnes exemptées sont encouragées à télécharger l'application mobile ArriveCAN afin de pouvoir soumettre l’information requise avant d'arriver à la frontière. L'utilisation de l'application mobile ArriveCAN est la meilleure façon pour faciliter l'arrivée et le traitement des voyageurs au Canada. LL'application mobile ArriveCAN est disponible gratuitement pour téléchargement sur Google Play et Apple App.
  • Les conducteurs de camions commerciaux sont encouragés à utiliser l'application mobile ArriveCAN avant leur arrivée à un PDE afin de réduire le besoin d'échange d'informations et de saisie par les agents de l'ASFC dans la ligne d'inspection primaire et, en fin de compte, d'éviter des temps d'attentes excessives à la frontière.

COVID-19 Rapport commercial aux intervenants de l’industrie, Le 21 juillet 2020


Accessible to: 
Everyone
Topic(s): 
Other Government Departments (OGDs) Requirements / Release / COVID-19 / Exports
Information Source: 
Canada Border Services Agency (CBSA)
Document Type: 
Email Article