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Announcement re postponement of CARM solution deployment

CBSA Vice-Presidents Lisa Anawati and Peter Hill have announced that the CARM solution will not deploy in Summer 2021. Related consultation and broader engagement also have been postponed indefinitely. An update will be provided by CBSA before the end of May regarding consultation plans.


Members of the trade community,

It is our sincere hope that this message finds you and your loved ones well during this extraordinary time. We appreciate that navigating this ever-changing landscape is challenging for importers and trade chain partners. For this reason, we will be cancelling our monthly Trade Chain Partner Working Group and Sub Working Group meetings for the remainder of April and May. We will update you before the end of May on whether these meetings will resume in June.  

We have also postponed our planned broader engagement activities, including our live and recorded webinars, and our open mic sessions. Our target dates to resume these activities have not yet been established.

Over the last couple of weeks, Trade chain partners have asked the CBSA whether the Covid 19 pandemic will impact the CARM project timelines and future deployment dates. The CBSA understands that precise timelines are critical for business planning of system and process changes. At this time, we can confirm that the CARM solution will not deploy in Summer 2021, as previously estimated. Project plans are being reviewed, however, given the current environment, it will require some time for the CARM project team to provide future deployment dates.

The CARM project team is continuing its work and we remain available for your questions and feedback. The CBSA is committed to communicating information on the project and implementing the CARM changes in a fair and responsible manner.  

For those able to work on CARM, we encourage you to continue reviewing the latest technical information on the GC Collab and to send your feedback to the CARM Engagement mailbox.

Stay well,

Lisa Anawati Vice President, CBSA Assessment and Revenue Management Branch (CARM) Canada Border Services Agency / Government of Canada  Peter Hill Vice President, Commercial and Trade Branch (CTB) Canada Border Services Agency / Government of Canada

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Bonjour, 

Nous espérons sincèrement que ce message vous trouvera, vous et vos proches, en bonne santé pendant cette période sans précédent. Nous comprenons que la navigation dans ce paysage en constant changement est un défi pour les importateurs et les partenaires de la chaîne commerciale. C’est pourquoi nous annulerons nos réunions mensuelles du Groupe de travail et les sous-groupes de travail des partenaires de la chaîne commerciale pour le restant du mois d’avril et pour le mois de mai. Nous vous informerons avant la fin du mois de mai si la reprise de ces réunions se fera en juin.

Nous avons également reporté nos activités d’engagement prévues à plus large échelle, y compris nos webinaires en direct et enregistrés, et nos séances de micro ouverts. Nos dates cibles pour reprendre ces activités n’ont pas encore été établies.

Au cours des dernières semaines, les partenaires de la chaîne commerciale ont demandé à l’ASFC si la pandémie de Covid 19 aura un impact sur les échéanciers du projet de la GCRA et les futures dates de lancement. L’ASFC comprend que des échéanciers précis sont essentiels pour la planification commerciale des changements apportés au système et aux processus. Pour l’instant, nous pouvons confirmer que la solution de la GCRA ne sera pas lancée à l’été 2021, comme on l’avait précédemment estimé. Les planifications de projets sont en cours d’examen, mais compte tenu de l’environnement actuel, il faudra un certain temps pour que l’équipe du projet de la GCRA puisse fournir des dates pour le futur lancement.

L’équipe du projet de la GCRA poursuit son travail et nous restons disponibles pour vos questions et vos commentaires. L’ASFC s’engage à communiquer les mises à jour sur le projet de la GCRA et à mettre en œuvre les changements apportés d’une manière juste et responsable.

Pour ceux qui sont toujours en mesure de travailler sur la GCRA, nous vous encourageons à continuer à consulter les dernières informations techniques sur GC Collab et à envoyer vos commentaires à la boîte aux lettres Engagement de la GCRA.

Prenez bien soin de vous,

Lisa Anawati Vice-présidente, Direction générale de la gestion des cotisations et des recettes de l’ASFC (GCRA) commerciaux (DGSCEC) Agence des services frontaliers du canada / Gouvernement du Canada  Peter Hill Vice-présidente, Direction générale de la gestion des cotisations et des recettes de l’ASFC (GCRA) commerciaux (DGSCEC) Agence des services frontaliers du canada / Gouvernement du Canada