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RESOLVED - Electronic Data Interchange (EDI) Outage from Some Direct Connects

La version française suit

Start Date / Time

End Date / Time

Clients Affected

2025-04-11 10:08 (ET)

2025-04-11 13:20 (ET)

Some clients and service providers who transmit trade data through Direct Connect.

Description

The problem reported below has been resolved.

The CBSA is currently experiencing an EDI system outage for some Direct Connects. The CBSA is unable to receive all incoming data or send outbound messages such as acknowledgements, reject messages and notices (e.g., RNS, Completeness Notices) through EDI for some Direct Connects.
 
The CBSA is actively working to resolve this issue, but we currently do not have an estimated time for its resolution.  Further updates to this bulletin will be provided when additional information is available.
 
We regret the inconvenience and thank you for your continued cooperation.
 
Action Required

The outage is resolved and clients can revert back to normal procedures.


RÉSOLU - Interruption de l'Échange de données informatisées (EDI) pour certaines communications directes

Date / heure de début

Date / heure de fin

Les clients affectés

2025-04-11 10:08 (HE)

2025-04-11 13:20 (HE)

Certains clients et fournisseurs de service transmettant des documents commerciaux par une communication directe.

Description

Le problème signalé ci-dessous est maintenant résolu.

L'ASFC a présentement une interruption de l’EDI pour certaines communications directes. L’ASFC ne peut pas traiter les données électroniques entrantes ou transmettre des messages de sortie EDI tels que les accusés de réception, les messages de rejet et les avis (e.g., le STAM, l’avis de l’intégrité) par l’EDI pour certaines communications directes.
 
L'ASFC travaille activement à résoudre ce problème, mais nous n'avons actuellement pas de délai estimé pour sa résolution.  Des mises à jour seront fournies dès que des informations supplémentaires seront disponibles.
 
Nous regrettons les inconvénients et vous remercions de votre coopération continue.
 
Action requise

L'interruption de système est maintenant terminée donc les clients peuvent revenir aux procédures habituelles.

Topic(s)

System Updates/Outages & Delays at the Border

Information source

Canada Border Services Agency (CBSA)
Disclaimer

The foregoing information is provided for informational purposes only and is not intended as, nor should it be considered, professional advice or a substitute for conducting your own thorough research and review. Before making any decisions or taking any action based on the information provided, you should conduct your own independent investigation and/or seek professional advice from a qualified expert in the relevant field. The CSCB disclaims all liability for actions taken or not taken based on the information provided.