English Version
La version française suit
Commercial Client Bulletin | TCC24–139 | |||
RESOLVED- CARM- Delay in Processing CAD Messages | ||||
Start Date / Time | End Date / Time | Clients Affected | ||
2024-11-27 / 12:00 (ET) | 2024-11-27 / 22:00 (ET) | All CARM EDI, API and Portal Clients | ||
Description | ||||
The problem reported below has now been resolved. ________________________________________________________________________________________________ Please be advised that CAD submissions through the CARM Client Portal, EDI, and API will be temporarily unavailable on Wednesday, November 27, 2024, from 21:00 to 22:00 (ET) for scheduled maintenance addressing the reported issue below. ________________________________________________________________________________________________ The CBSA is receiving and processing Commercial Accounting Declaration (CAD) inbound data. However, there is a delay in sending outbound messages such as acceptance, acknowledgment and reject messages.
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Action Required | ||||
The outage is resolved and clients can revert to normal procedures. | ||||
Client Services / Contact Information | ||||
For CAD EDI and API CARM Technical Support Unit (CTSU) 1-800-461-9999 (toll-free from Canada or the U.S.), select your preferred language, press 2 for CARM and press 2 for CTSU. Hours of operation: Regular Business Hours: Monday to Friday, 07:00 – 18:00 ET. After Hours: Support is available for urgent situations, weekdays from 18:00 – 07:00 ET and 24 hours on weekends and statutory holidays. You can also contact us by completing the web form Client support contact form: Canada Border Services Agency (cbsa-asfc.gc.ca). You will receive a case number by email for follow up.
For the CARM Client Portal (CCP) CARM Client Support Helpdesk (CCSH) 1-800-461-9999 (toll-free from Canada or the U.S.), select your preferred language and press 2 for CARM and press 1 for CCSU. Hours of operation: Monday to Friday, 07:00 – 19:00 ET (closed on statutory holidays and weekends) You can also contact us by completing the web form Client support contact form: Canada Border Services Agency (cbsa-asfc.gc.ca). You will receive a case number by email for follow up.
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Email Distribution Information | ||||
Do not reply to this email. To update your email preferences or unsubscribe from future Commercial Client bulletins, please click here and select ‘Stay Informed’. | ||||
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Version française
The English version precedes
Bulletin à l’intention des clients commerciaux | TCC24–139 | |||
RÉSOLU- GCRA - Retard dans le traitement des messages DDC |
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Date / heure de début | Date / heure de fin | Les clients affectés | ||
2024-11-27 / 12:00 (HE) | 2024-11-27 / 22:00 (HE) | Tous les clients GCRA EDI, API et du portail | ||
Description | ||||
Le problème signalé ci-dessous est maintenant résolu. _______________________________________________________________________________________________ Veuillez noter que les soumissions de DDC via le portail client de la GCRA, EDI et API seront temporairement indisponibles le mercredi 27 novembre 2024, de 21:00 à 22:00 (HE) en raison de travaux de maintenance programmés pour résoudre le problème signalé ci-dessou. _______________________________________________________________________________________________ L’ASFC reçoit et traite les données entrantes des Déclarations en détail commercial (DDC). Cependant, il y a un retard dans l’envoi des messages sortants, tels que les messages acceptations, accusés de réception et les messages de rejet.
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Action requise | ||||
L’interruption de système est maintenant terminée donc les clients peuvent revenir aux procédures habituelles. | ||||
Service à la clientèle et renseignements | ||||
Pour la DDC - EDI et API Unité de soutien à la clientèle de la GCRA (USCG) 1-800-461-9999 (sans frais du Canada et des États-Unis), sélectionner votre langue de préférence, appuyer 2 pour la GCRA et appuyer 2 pour l’équipe du Soutien technique de la GCRA. Heures d’ouverture: Heures normales de bureau: Du lundi au vendredi, 07:00 – 18:00 (HE). Après les heures ouvrables: De l’aide technique est disponible pour des cas urgents les jours de la semaine entre 18:00 – 07:00 (HE) et 24 heures les fin de semaines et congés fériés. Vous pouvez également nous contacter en remplissant le formulaire en ligne : Formulaire de contact d'aide au client : Agence des services frontaliers du Canada (cbsa-asfc.gc.ca). Vous recevrez un numéro de dossier par courriel pour un suivi.
Pour le Portail client de la GCRA Unité de soutien à la clientèle de la GCRA (USCG) 1-800-461-9999 (sans frais du Canada et des États-Unis), sélectionner votre langue de préférence, appuyer 2 pour la GCRA et appuyer 1 pour l’USCG. Heures d'ouverture: Du lundi au vendredi, 07:00 – 19:00 (HE) (fermé les fin de semaines et congés fériés) Vous pouvez également nous contacter en remplissant le formulaire en ligne : Formulaire de contact d'aide au client : Agence des services frontaliers du Canada (cbsa-asfc.gc.ca). Vous recevrez un numéro de dossier par courriel pour un suivi.
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Information concernant la distribution du courriel: | ||||
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