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TCC24-155 CARM Client Portal (CCP) Registration and Enrollment Unavailable

Commercial Client Bulletin  

TCC24–155

 

CARM Client Portal (CCP) Registration and Enrollment Unavailable  

Start Date / Time

End Date / Time

Clients Affected

2024-12-12 09:00 (ET)

Initial investigation underway

All users of the CARM Client Portal (CCP)
Description

 

Registration and Enrollment via the CARM Client Portal are currently unavailable. 

 

The CBSA is actively working to resolve this issue, but we currently do not have an estimated time for its resolution.  Further updates to this bulletin will be provided when additional information is available.  We regret the inconvenience and thank you for your continued cooperation.  

 

Action Required

 

Please refer to the contingency procedures outlined below or be prepared to resume transmission once the system is available. 

 

The procedures to follow during system outages/delays can be found at: http://www.cbsa-asfc.gc.ca/eservices/contingency-urgence/menu-eng.html.

 

Client Services / Contact Information

 

For the CARM Client Portal (CCP)

 

CARM Client Support Helpdesk (CCSH)

1-800-461-9999 (toll-free from Canada or the U.S.), select your preferred language and press 2 for CARM and press 1 for CCSU.

 

Hours of operation:

Monday to Friday, 07:00 – 19:00 ET (closed on statutory holidays and weekends.

 

You can also contact us by completing the web form Client support contact form: Canada Border Services Agency (cbsa-asfc.gc.ca). You will receive a case number by email for follow up.

 

 
 

 

 

     

 

 

Version française    

The English version precedes

 

 

 

 
Bulletin à l’intention des clients commerciaux 

TCC24–155

 

L'inscription via le portail de la GCRA n'est pas disponible  

 

Date / heure de début

Date / heure de fin

Les clients affectés

 

2024-12-12 09:00 (HE)

Enquête initiale entamée

Tous les utilisateurs du portail de la GCRA 
Description 

 

L'inscription via le portail de la GCRA n'est pas disponible. 

 

L'ASFC travaille activement à résoudre ce problème, mais nous n'avons  actuellement pas de délai estimé pour sa résolution. Des mises à jour seront fournies dans ce bulletin lorsque des informations supplémentaires seront disponibles. Nous regrettons cet inconvénient et vous remercions de votre coopération continue.

 

 
Action requise 

 

Veuillez vous référer aux procédures d’urgence décrites ci-dessous ou préparez-vous à reprendre la transmission une fois que le système sera disponible.

 

Les procédures à suivre lors de pannes/délais de système peuvent être trouvées à l'adresse:

http://www.cbsa-asfc.gc.ca/eservices/contingency-urgence/menu-fra.html.  

 

 
Service à la clientèle et renseignements 

 

Pour le Portail client de la GCRA

 

Unité de soutien à la clientèle de la GCRA (USCG)

1-800-461-9999 (sans frais du Canada et des États-Unis), sélectionner votre langue de préférence, appuyer 2 pour la GCRA et appuyer 1 pour l’USCG.

 

Heures d'ouverture:

Du lundi au vendredi, 07:00 – 19:00 (HE) (fermé les fin de semaines et congés fériés)

 

Vous pouvez également nous contacter en remplissant le formulaire en ligne : Formulaire de contact d'aide au client : Agence des services frontaliers du Canada (cbsa-asfc.gc.ca).  Vous recevrez un numéro de dossier par courriel pour un suivi.

 

 
  
  

Topic(s)

CBSA Assessment and Revenue Management (CARM)
System Updates/Outages & Delays at the Border